Sem vložte podnadpis

DEN VE ŠKOLIČCE

7:15 - 8:00 ŠUP DO ŠKOLIČKY - Budeme moc rádi, když k nám děti ráno dorazí s úsměvem na rtech a plni očekávání, co se dnes bude dít. 

8:00 - 8:30 PROTÁHNEME TĚLÍČKA JÓGOU. Kdo nebude mít náladu, vezme si jen míč nebo bude jen tak sedět a pozorovat, jak ostatní cvičí. Třeba se naladí na stejnou notu a přidá se. Děti nenutíme cvičit.

8:30 - 9:00 Výborná SVAČINKA nás připraví na cestu malého objevitele, který při jejím vychutnávání už kouká z okna, jestli je to venku na holinky nebo na tričko. V případě příznivého počasí bude svačinka venku, na louce či zahradě. 

9:00 - 11:30 A je to tady! JDE SE VEN: na zahradu, na louku, do lesa nebo na výlet za poznáním. Čekají na nás zajímavé hry v přírodě nebo tvořivé dílničky venku pod slunečníkem u nás na zahradě, se zaměřením na tématický den.

11:30 - 12:00 Hladoví a plni dojmů se vracíme do školičky, kde nás z dálky už svojí podmanivou vůní z talíře volá OBĚD. Těšíme se na dny, které budou jako stvořené k obědvání na zahradě.

Vyzvednutí dítěte je možné ve 12:00 po obědě. Po odpočinku a svačince od 14:00.

12:00 - 13:30 Říká se, že med a SPÁNEK je to nejsladší na světě, a to nás právě v tuto dobu čeká. Pokud spánek nepřichází, můžeme jen odpočívat. Předškoláci mají volnou hru uvnitř nebo venku, po domluvě.

13:30 - 16:00 ŽE JE ČAS VSTÁVAT, nám oznámí oblíbená hudba. A pak honem na svačinku a zase ven a nebo volná hra a užívání si s kamarády.

( Info pro rodiče: časy jsou pouze orientační, kromě vyzvedávání dětí po obědě.)

Tematické dny

aneb něco blíže o našich AKTIVITÁCH pro děti:

Výtvarné a kreativní chvilky

(úterý)

Každý den podporujeme u dětí představivost, jejich kreativitu. S dětmi venku malujeme, lepíme, stříháme, stavíme domečky z mechu, budky pro ptáčky, vodní mlýnky, mandaly ze šišek, květin nebo kamínků. Vyrábíme dárky pro rodiče, kamarády, naše blízké.

Dětské jógové hry

(každý den)

Ráno se rozhýbeme s dětskou jógou, pozdravíme sluníčko, zábavnými příběhmi a hrou si připomeneme zvířátka, zhluboka se nadechneme a pozitivně se naladíme na náš den. Jógou rozvíjíme dětskou fantazii, koncentraci, rovnováhu, protahujeme a posilujeme tělo i duši. Naší inspirací je Lali jóga. 

Hravá angličtina 

(3 x v týdnu)

V naší školce máme i "anglické dny", kdy se snažíme vytvořit přirozené prostředí, ve kterém si dětičky osvojují anglický jazyk, cvičí svá první slova a utvářejí slovní zásobu. A to vše ve chvíli, kdy se výborně baví - ve školce,  v lese, během poslechu hudby, skrze pohyb a zábavu. Učíme děti mluvené formě angličtiny. 

Dětské vaření

(středa)

Snažíme se děti vést k samostatnosti. Společně v kuchyni vyrábíme zdravé a chutné pokrmy. Naučíme se připravovat jídla české kuchyně i jednoduché pokrmy z celého světa. Děti si tak uvědomí, že mnohé se dá s láskou vyrobit doma s pomocí rodičů, a nejen koupit v obchodě. V kuchyni dbáme na bezpečnost dětí. 

Hodiny hudby s Yamahou

(čtvrtek)

Děti pod vedením profesionální Hudební školy YAMAHA zvládají hravou formou základy hudební nauky ve spojení s praktickými činnostmi. Důraz klademe na rozvoj hudební představivosti. Jednou týdně po dobu 45 minut se děti učí tematické písně, intonaci, rytmické hry, hru na hudební nástroje a pohybové hry spojené s poslechem hudby.

Aromaterapie aneb poznávání bylin a jejich vůní

(pondělí)

Aromaterapie je doslova léčba vůní. Je úžasná, čistá a velmi silná. Působí na celé tělo, psychiku i duši. Na dnech aromaterapie děti seznámíme s bylinami hravou a zábavnou formou. Celý den se ponese v tomto duchu, budeme poznávat byliny z více úhlů pohledu, vyzkoušíme si je skoro všemi smysly. S většinou bylin se budeme potkávat celý měsíc (tedy s jednou rostlinou 4x ), abychom si je zažili a opravdu poznali. 

Poznávání světa s Montessori

(každý den)

Svět Montessori je láskyplný a respektující vztah průvodce s dítětem. Montessori principy a vhodně zvolené aktivity, jako i správné prostředí pomáhají dětem rozvíjet plně jejich potenciál a zvládat tak lépe praktický život. Učí se tak rychle a jakoby "samy". Využíváme dary přírody a rádi si vyrábíme věci sami. Snažíme se, aby děti pochopily, že starat se o Zemi, znamená starat se o sebe, své přátelé, jejich sousedy i svět.

( Nejsme Montessori školka, využíváme prvky Montessori pedagogiky. )

Tematické výlety

(pátek)

Měsíčně, podle temat, konfrontace dětí s reálným životem, s pracovními profesemi, učení dětí k sociálnímu a kulturnímu cítění. Návštěvy divadel, muzeí, výtvarných galerií.

Častý pobyt v přírodě

(každý den)

Pobyt v přírodě a na čerstvém vzduchu prospívá našemu tělu, i duši. Naše děti jsou zdravější, spokojenější, odpočatější.

Milujeme být s nimi venku, i když prší, fouká, sněží nebo slunce pálí. Zahrada i les nám poskytuje nespočetné množství překvapení k objevování. Podněcujeme spontánnost a často se zastavujeme, abychom sledovali a určovali hmyz, poznávali byliny, sbírali si různé kamínky, šišky - a tvořili.

( Nepatříme mezi lesní školky, v mnohém nás velmi inspirují. )